måndag 29 april 2013

Trasigt träns..

Igår var Moa med till stallet och ville provrida såklart.. :-)
Satte på Trolle tränset och gick ner ett varv
runt hagen de gick jätte bra :-)
Men när jag tänkte ta kort så ruskade Trolle på sig och jag höll inte i grimskaftet ordentligt tydligen.. vilket resulterade i att de flög ur min hand och Trolle tog ett steg framåt och ställde sig såklart på grimskaftet.. och när jag precis skulle säga till han att backa så ryckte han upp huvudet lite lätt och vips så hade han inte nått bett kvar i munnen längre.. Söta lilla häst <3 han tittade på mig helt häpet.. va va de som hände matte? Sen var de inte mer med de.. satte grimskaftet i nosgrimman och fortsatte gå som om ingenting hade hänt  men incidenten var helt och hållet mattes fel..
Så de blev till att köpa nytt träns idag..
Idag fick Trolle vila då matte måste vila men vi provade i alla fall ett flugtäcke som Annki hade och sen fick Jonathan rida ner till vatten tunnan och tillbaka så hans ridbehov blev tillfredställt.. :-P
Helt tokig i att rida den lilla busungen :-)
Moa provar Trolle

Bettet hänger runt halsen

Provar flugtäcke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar