lördag 13 april 2013

Nu är han här och lyckan är total

Nu är han här mitt lilla Troll :-D
Resan gick bra och han gick nervöst ut på skakiga ben men följde så modigt efter mig ner mot hagen mellan stockar och andra nya och läskiga saker, släppte in han i boxen och han fick heja på sina nya kompisar genom gallret Sajjen var mer på väg in i boxen än va Trolle var på väg ut :-)
Jag gav han lite pellets som han mumsade i sig och sen fick han några kg hösilage och efter en stund gick vi in så han fick komma till ro, medans vi fikade och skrev fodervärdsavtal sen var vi ner en sväng till hästarna igen så Stina och Matts fick säga hejdå till lille mannen.. :-) Nu ska han stå på egna ben utan mamma, tror han kommer klara de alldeles utmärkt :-)
Jag gick in till Annki och Åke igen och pratade en stund, gick sen ner till lösdriften för att mysa lite och försöka knäppa lite kort på han, men kameran var såå spännande så de var inte så lätt tog jag ett steg bakåt för att få med hela han på bild så följde han efter.. Tokiga lilla häst, men han är ju följsam i alla fall och de är bra inför markträningen sen :-)
Lyckan är total!
I natt får han stå på box och bekanta sig lite med omgivningen i lugn och ro och imorgon bitti ska vi släppa i hop dom de ska bli så spännande och se hur de går :-)
De var väldigt svårt att slita sig och åka hem hade de varit varmare hade jag nog tältat i boxen.. Men jag får nöja mig med att han är ju bara 800m bort och jag får ju faktiskt träffa han om några timmar igen.. :-)
Konstaterade i alla fall att vit häst och lera går inte i hop ska försöka borsta han lite renare imorgon :-)
 
 
  

2 kommentarer:

  1. Oj så glad jag blir när jag läser hur engagerad du är i lilla "Trolle". Har ju följt honom alltsedan han trängde sig ur fostersäcken för snart 3 år sedan.Det ska bli roligt att följa dig, din familj o Trollius framöver. Stort lycka till o njut av hästlivet. Barbro

    SvaraRadera