tisdag 9 april 2013

I väntan på Trollius

Hej,

Under helgen kommer vår familj bli en medlem rikare en liten Tinker vallack som heter Trollius men kallas Trolle
och han är 3 år.
Trollius är oinriden men hanterad, utrustnings van och nu även sutten på barbacka och har väldigt lugnt temperament och just nu är han ca 148cm.
Så det kommer att bli en händelserik tid framöver och Jag kommer att skriva här om hur han/vi utvecklas mest för min egen skull men även för er andra om ni är nyfikna över hur han utvecklas :-)
Han står just nu hos sin ägare Stina nere i Funbo (Uppsala) och han ska veterinär besiktas i veckan och om han går igenom så kör de upp honom under helgen :-)
Han ska stå 800m från vårat hem i Rävbacken på en lösdrift med uteboxar och fri tillgång till hösilage och 2 hästkompisar ett dräktigt halvblod och en bruksnordis. 
Vi kommer först att ta Trollius på foder över sommaren för att se att allt fungerar och att de känns bra för ev senare köp till hösten och de känns riktigt bra känner jag :-)
Det är en dröm som går i uppfyllelse sedan barnsben de har tagit tid, men nu känner jag att tiden är mogen för att skaffa mig mitt egna lilla hjärta att få älska, pyssla och utvecklas tillsammans med och jag hoppas att det är och förblir Trolle.
Hoppas att ni vill följa våran resa.
Nu längtar vi till helgen och tiden går otroligt sakta..
och hoppas att han går igenom besiktningen galant i veckan

Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar