tisdag 16 april 2013

Passat in utrustning

 Idag kom mitt paket från Börjes, kunde inte låta bli, fick lov att öppna de i bilen.. haha :-)
Åkte hem bytte kläder och drog upp till stallet för att prova tränset, det passade alldeles utmärkt likaså travselen men tyvärr så blev de en miss i beställningen, Jag beställde från början Travselen i brunt PS, men ändrade i beställningen till full och då missade jag tydligen att säga till om brun, så de blev nu en svart och nu orkar jag inte krångla och skicka tillbaka så de får vara som de är.. :-)
Sen var de ju tillhörande huvudlag och tömmar med selen.
När vi satte på alla grejer stod Trolle stilla som ett lamm medans jag och Annki fipplade och passade in träns och sele, duktig Trolle :-D
Tog två varv i lösdriften, sen gick vi ut och ett varv runt gården, idag igen och idag följde han som ett litet lamm de där konstiga sakerna som stod på sidorna igår var inte alls lika läskiga idag och idag körde Annki även förbi oss med bilen och han stod bara och titta på henne, inte en reaktion :-)
Men däremot var hästen fortfarande kvar i fönstret, tokiga lilla Troll :-)
Mycket nöjd över dagen
10 maj är vi även anmälda till vår första träning NH Markträning med Lotta från Strängnäs de ska bli väldigt spännande och kul :-) 
 
Trolle provar träns
Travselen
Trolle med utrustning
Gjort en inplastad A3 skylt idag, så bilarna vet att de kanske måste visa lite extra hänsyn :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar