onsdag 17 april 2013

Trafiktränat

 Idag har matte varit så stolt över Trolle :-)
När Jag skulle borsta så skulle alla barnen vara med och han stod blixt stilla och barnen borstade glatt förutom Anny som var mest bekymrad över att snoppen ramlade ut.. haha,
Trolle kommer att bli en riktig barn häst tror jag, han älskar när de pysslar med han :-D
Trolle stod verkligen och njöt, sen skulle Jonathan såklart rida som vanligt så idag gick vi faktiskt 2 varv runt lösdriften och Trolle lunkade lugnt på medan Jonathan gled över hela ryggen med sina galonisar så han nästan låg raklång på han.. :-)
Sen tog jag och Trolle en promenad ner till vägen och vi mötte både bilar, en släpvagn och en fyrhjuling på vägen och han reagera knappt.. Men däremot de vita strecken på vägen var lite läskiga, sen kom de ytterligare en prövning.. En vägbro.. Räcket var lite läskigt men han traskade glatt och nyfiket på efter mig, älskade lilla häst <3
Sen när vi kom tillbaka till stallet och jag hade tagit av utrustningen så var Trolle trött han gäspade så de stod härliga till sötnosen :-)
Anny och Adam kolla på när Jonathan borstar och Trolle njuter
Anny är helt förundrad över att snoppen trilla ut, haha
Trolle gömmer sig bakom stolpen :-)

1 kommentar: