söndag 27 november 2016

Test av transporten till ridhuset

Idag gick jag upp till lunch mockade fyllde halm i buren och vatten, packade massa hösäckar samtidig som jag hade med mig en god kopp kaffe. ☺
När jag kom hem började jag sätta i vagnbultarna i transportrampen, så nu är den helt klar och körbar fick ju lov att testa den efter att ha lagat middag ☺
Trolle gick in nästan på en gång så vi passade på att åka bort till ridhuset som var ledigt  ☺
Alltså den befrielsen som infinner sig när man kan åka själv är underbar ☺
Vi hade Johanna som backup några minuter bort  ifall att 😇
I ridhuset så longerade vi lite sen fick han springa lite lös, ställde fram ett hinder med galoppbom på långsidan å han älskade de och hoppade om och om igen från båda hållen ☺ åh vi kom in i transporten även till hemresan ☺
Där slutade dock turen...
Kom till stallet lastade ur Trolle stängde av tändningen.. trodde jag.. gick ner med Trolle i hagen å såg att de lyste i transporten.. gick upp vred av ordentligt städade ur och skulle åka den korta biten ned för backen hem... tick, tick, tick... crap... 😇 pröva med ett batteri M hade men det gick inte heller turligt nog kom R så vi låna hennes batteri i bilen
Men man kan ju inte ha fultalig tur jämt
😇😎☺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar