måndag 6 maj 2013

Första uteritten

Tack Stina!
Vilken klippa till häst jag har fått äran att ta hand om! <3
Är så otroligt stolt över mitt lilla Troll, idag tog vi de stora steget och red ut på en ridtur med Sajjen och Annki som moraliskt stöd och dessutom med sadel :-)
Har aldrig stött på en sten coolare häst?
Jag satt lugnt beredd hela tiden och väntade på att han skulle hoppa i diket för allt möjligt, men han lunka på i sakta mak framåt, älskade lilla häst!
Vi vågade tillomed oss på att trava lite :-)
 Vi mötte både bilar och 2 crossar på lite avstånd och samma lastbil 3 gånger sy typiskt när man ska ut första gången ..
Men vad vore livet utan prövningar? 
Han hoppade till lite och "sa typ"..
" Jaha, var de bara en sån?, de var ju inte så farligt"
Jag hade liksom förväntat mig full fart sken framåt eller ett stort kliv ner i diket.. Men de kom liksom aldrig.
De är stort för en 3 åring med sadel och större ryttare i för första gången ut på tur!
När vi kom tillbaka så var Trolle trött men de märktes ändå att han njöt av den soliga härliga ridturen :-)
Nu ska han få vila några dagar och smälta intryck för nu har de varit mycket hjärngympa och på fredag ska vi träna NH för instruktör för första gången..
De ska bli spännande åh se hur det går!

Trolle och rådjuren betar gräs
Trött Trolle
I solen på banvallen

Precis kommit av gården

I solen på banvallen

Första ridturen på banvallen
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar